vrijdag 5 december 2008

Antonia (Tonia) de Bruijn, zusje van Metje de Bruijn

Antonia de Bruijn is geboren op 21-04-1915 in Hilversum, dochter van Gerrit Jakobus (Jacobus) de Bruijn en Metje Nieuwhoff. Antonia is overleden op 13-06-1977, 62 jaar oud. Antonia trouwde met C. Sterk.

Kind van Antonia en C.:
1 Cor Sterk.
2 Gert Sterk



Document: briefje aan Toni, zusje van Metje de Bruijn, van haar tante Martien.
Klik op de documenten om ze beter te kunnen lezen!
Bron: documenten van Metje de Bruijn


Briefje: getypte tekst om het beter te kunnen lezen

Culemborg, 12 januari 1938

Beste Toni,

Tot mijn spijt moet ik je schrijven dat ik je zondag niet verwachten kan, want we moeten zaterdag naar Amersfoort want Willemien en Antoon geven zoo een beetje een verlovingsfeestje. Antoon heeft toen hij met Nieuwjaar op de drukkerij?? de toezegging gehad dat hij voorloopig een kleine loonsverhoging kreeg en als het werk blijft gaan dan later meer en nu wilde ze maar eens een klein feestje geven, ja onder elkaar maar hoor, maar ze wilde toch graag dat wij er ook bij waren.
Ik vindt het wel jammer dat ik jullie afschrijven moet, maar als je weer vrij hebt kom dan je weet wel je bent altijd welkom hoor. Ik zou zeggen je hoeft niet te schrijven of het goed, maar dan kan ik geen soep koken en dat is toch wel lekker he?
Zijn je Vader en Moeder al uit Maarsen terug. Ze hebben geen erg mooi weer gehad. Metje moest nog onverwacht weg daar hadden we niet op gerekend, maar ja het kon ook niet anders. Ze is haar haar horloge vergeten. Als jullie komen kan je het meenemen. Maar je bent toch kwaad dat je nu niet komt he Toni ik vind het zelf jammer maar ik kan er ook niet van wegblijven hoewel ik voor mijn eigen er niet zoveel om geef maar ik ben toch blij dat ze het in Amersfoort geven en niet hier.
Nu beste Toni eindig ik maar
Ontvang van ons allen de hartelijke groete
Oom Willem, Tante Martien, Antoon

Doe Teun en bij Tante Jans van ons allemaal de groeten
jullie komen toch nog wel he Toni.

1 opmerking:

  1. Toni had nog een zoon: Gert Sterk...is nu ongeveer 56 en woont in Doorn.

    BeantwoordenVerwijderen