zondag 22 maart 2009

Reactie van Johan van der Maarel

"Hallo Jacomien

Ik stuitte onlangs op je blog en ik was zeer verrast om de fotos te zien van mijn overgrootvader Hendrik van der Waardt, overgrootmoeder Wouthrina Kars en hun kinderen.
Mijn grootmoeder was Maria van de Waardt, tweede van links achterste rij
.

 
Posted by Picasa
Mijn grootmoeder Maria is in 1963 in Vlaardingen overleden en ik was toen 3 jaar. Mijn moeder sprak altijd met liefde over haar grootvader Hendrik (ik weet niet hoe oud hij geworden is, maar het moet zeker ergens tussen 1930 en 40 overleden zijn (mijn moeder was van 1925, overleden in 1994)
Maria is op 26/06/1918 met Pieter Willem de Willigen getrouwd en hebben 5 kinderen gehad.

Mijn vrouw en ik hebben met veel plezier naar de fotos gekeken en zelfs kunnen vaststellen wie de diverse personen zijn. Wij vonden het verbazingwekkend dat ze alle zo goed gekleed waren, het moet een bijzondere dag rond 1902 geweest zijn. Misschien iets kerkelijks ivm Regina Wouthrina in het midden van de foto (ongeveer 6 jaar)?
Als je meer informatie en/of fotos hebt over hendrik en nazaten, zou ik dat graag willen horen. In mijn familie is er vrijwel niets bewaard gebleven.

Met vriendelijke groet,
Johan van der Maarel"

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen