vrijdag 12 juni 2009

Afbeeldingen van Persoonsbewijzen

Bericht van René van Eunen,

Ik zal u uitleggen waarom ik naar afbeeldingen van persoonsbewijzen zoek. Ik ben bezig met een website waarop ik scans van persoonsbewijzen plaats. Deze worden alfabetisch op familienaam gerangschikt. Daarvoor heb ik medewerking nodig van mensen die in het bezit zijn van persoonsbewijzen en die scans beschikbaar willen stellen. Het zou geweldig zijn als u aan dit project zou willen meedoen. U wordt uiteraard als bron op de site vermeldt. Ik ben nog in een vroeg stadium, maar de site is al online:

www.persoonsbewijzen.nl

De site is uiteraard interessant voor genealogen en andere onderzoekers maar niet in de laatste plaats ook voor nabestaanden/nakomelingen van oorlogsslachtoffers die vaak niet meer over fotomateriaal van hun familieleden beschikken. Wrang is het uiteraard wel dat juist deze persoonsbewijzen er op gericht waren mensen te vervolgen. Maar het is vaak het enige document met foto dat nog voorhanden is van een familielid.

Mocht u personen kennen die ook mee willen doen aan dit project, laat ze dan vooral contact met mij opnemen.

Met belangstelling zie ik uw antwoord tegemoet.
Met vriendelijke groet,
René van Eunen

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen